E-Bordro Nedir ve Nasıl Alınır?
E-Bordro Nedir?
E-Bordro, çalışan ücretlerini içeren ayrıntılı bir dokümanın, kamu personelinin yararlanabileceği şekilde elektronik ortama taşınmış halidir. ‘kamu personelinin maaş bilgilerine internet üzerinden ulaşabilmesi’ şeklinde de ifade edilebilir. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından, 2015 yılında e-devlet sistemi üzerinden hayata geçirilen Elektronik Bordro sistemi, belge niteliğindeki bordro ile aynı özelliklere sahiptir.
EDM E-Bordro Nedir?
Şirket çalışanlarına bordroların, ücret pusulalarının, zaman çizelgelerinin ve personel tebligatlarının, KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) mailleri üzerinden yasal geçerli ve güvenli bir şekilde elektronik ortamda iletildiği bir sistemdir.
E-Bordro Özellikleri Nelerdir?
Çok çalışanı olan ya da birden fazla lokasyonda faaliyet gösteren şirketlerde bordroların imza karşılığı teslimi oldukça zordur. Geleneksel süreçte bordrolar basıldıktan sonra onlarca farklı lokasyona gönderilir, çalışanlara imzalatıldıktan sonra bir kopyası tekrar merkeze iletilirdi. E-Bordro ile bu uygulamanın yarattığı iş gücü kaybı ortadan kalkıyor. Ayrıca dağıtım giderlerindeki ilave maliyetler de önlenerek hem zaman hem de maliyet tasarrufu sağlanıyor.
E-Bordro Nasıl Alınır?
E-Bordro belgesini e-devlet üzerinden alabilmek mümkündür. E-Bordronuzu almak için e-devlet sistemi üzerinden T.C. Kimlik numaranız ve şifrenizi girmek yeterlidir. Bu işlemin ardından E-Bordronuzu almak için herhangi bir kuruma gitmenize veya e-bordronuzu yetkili kişilere imzalatmanıza gerek yoktur.
E-Bordro Sorgulaması Nasıl Yapılır?
E-Bordro sorgulama işlemini e-devlet sistemi üzerinden kolaylıkla yapabilirsiniz. Yapmanız gerekenler;
- E-Devlet sistemine giriş yapınız.
- Sisteme giriş yaptıktan sonra arama butonuna “Hazine ve Maliye Bakanlığı e-Bordro Hizmeti” yazdığınızda ilgili sayfa karşınıza çıkacaktır.
- Açılan sayfada “e-Bordro Sorgulama” başlığı altında listelemek istediğiniz bordro döneminin yılını ve ayını seçmeniz gerekmektedir.
- Bu iki gerekli bilgiyi doldurduktan sonra “Sorgula” butonuna tıklayarak oluşturulan belgeyi indirebilir ve dilerseniz çıktısını alabilirsiniz.
Diğer Blog
E-Arşiv Fatura Avantajları
Turizm Sektöründe E-Dönüşüme Gönüllü Geçiş
Sağlık Sektöründe E-Arşiv Fatura Avantajları
Perakende Sektöründe E-Arşiv Fatura Avantajları
Yılbaşı itibarıyla E- Defter uygulamasına geçişi zorunlu mükellefler
GİB 2. nüsha aktarımı ve E-Defter Saklama Yetkisi
E-Dönüşüme Geçmenin Avantajları Nelerdir?
E-BORDRO HİZMETİNİN AVANTAJLARI NELERDİR?
Hızlı ve Doğru E-Fatura Başvuru Süreci Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey
E-İmza İle İş Hayatınızın Ne Kadar Kolaylaşağı Hayallerle Sınırlı
İnteraktif Arşiv Fatura Süreci
E-Fatura Zorunluluğunda Hem Sektörel Hem Ciro Bazlı Kriterler
Ticari E-Fatura Nedir? Nasıl İptal Edilir?
Bulut Yedekleme Nedir? Şirketler İçin Önemi Nedir?
EDM Bilişim Mobil Uygulaması
Oto Galericiler İçin E-Belge Zorunluluğu ve EDM ile Geçiş Avantajları
KEP NEDİR? (Kayıtlı Elektronik Posta)
FMCG (Hızlı Tüketim Malları) Sektöründe E-Dönüşüm
E-İrsaliyeye Kimler Geçmelidir?
E-Defter & E-Defter Saklama
E-Dönüşümün Doğaya Faydası
KEP (Kayıtlı Elektronik Posta)
E-Ticaret Firmalarına 2023 de E-Fatura Geçiş Zorunluluğu
E-Biletler Gider Olarak Gösterilir mi?
E-Defter 2. Nüsha Aktarımları Nasıl Yapılır?
E-Faturada Temel Fatura mı Ticari Fatura mi Kesilmelidir?
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Nedir?
Muhasebe (Fiş) Aktarım Nedir?
E-Dönüşümle İşimizi Etkin ve Verimli Hale Getirelim, Doğamızı Koruyalım.
E-Defter ve Web Servis Yöntemi Kullanım Avantajları
Eşanlı E-Defter Gönderimi
E-Arşiv Raporlarına Eklenen Yeni Alanlar
Banka Kredisinin Muhasebeleştirilmesi
Personel Özlük Dosyası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
Gelir Gider Takip Programı
Ön Muhasebenin Genel Muhasebeden Farkı
EDM Mobil Uygulama Özellikleri
Ön Muhasebe Raporlama Programları
Karbon Ayak İzi Hayatımıza Giriyor...
E-Fatura Mobil Uygulaması
Gelir Gider Tablosu Nedir? Nasıl Hazırlanır?
Nace Kodu Nedir? Ne İşe Yarar?
2024 Personel Özlük Dosyası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
İhracaat Faturası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
İnternet Vergi Dairesi Nedir? Nasıl Kullanılır?
Kasa Hesabı Nedir? Adım ADım 100 Kasa Hesabı İşleyişi
Mali Mühür ve E-İmza Nedir? Kimler Kullanır?
Tahsilat Makbuzu Nedir? Nasıl Kesilir?
Temel ve Ticari E-Fatura Arasındaki Fark Nedir?
Pazaryerleri ve KEP Adresi Zorunluluğu
Personel Özlük Dosyası Nedir, Nasıl Hazırlanır?
NACE Kodu Nedir, Ne İşe Yarar?
Gelir Gider Tablosu Nedir Nasıl Hazırlanır?
Proforma Fatura ve Teklif
Mali Mühür ve E-İmza Nedir? Kimler Kullanır?
Kasa Hesabı Nedir? Adım Adım 100 Kasa Hesabı İşleyişi
Tahsilat Mahbuzu Nedir, Nasıl Kesilir?
Temel ve Ticari Fatura Arasındaki Farklar
Ön Muhasebe Mobil Uygulama
Kredi Kartıyla Online Tahsilat
İşletme Defteri Nedir? Kimler İşletme Defteri Tutabilir?
E-Müstahsil Makbuzu Nedir?
E-İmza Nedir ve Nerelerde Kullanılır?
E-Dönüşüm Nedir? Avantajları, Teknolojileri ve Uygulamaları
E-Bordro Nedir ve Nasıl Alınır?