E-İmza Nedir ve Nerelerde Kullanılır?
E-İmza Nedir?
Dijital ortamda yapılan işlemlerin kimlik doğrulaması amacıyla kullanılan imza türüne elektronik imza denir. Islak imzanın dijital ortamdaki karşılığı olan E-İmza; Elektronik ortamdaki belgelerin güvenli ve yasal olarak kullanılabilmesini sağlamakla birlikte imzalayan kişinin kimliğini doğrulayan ve belgenin değiştirilmediğini garanti eden dijital bir şifreleme yöntemidir.
E-İmza Nerelerde Kullanılır?
E-İmza, elektronik belgelerin ve dijital iletişimin güvenli bir şekilde yürütülmesi amacıyla kullanılır. Yani, geleneksel ıslak imza olarak da tabir edilen, kâğıt üzerine atılmış imzanın dijital ortama taşınmış halidir. E-İmza kullanıcısına yüksek güvenlik ve gizlilik sağladığından özellikle Kamu kurumları ve devlet daireleri E-İmza kullanarak vatandaşlarla elektronik ortamda iletişim kurabilir ve dijital belgeleri hukuki olarak onaylayabilir. Örneğin, e-devlet uygulamaları üzerinden vergi beyanı, seçmen kaydı gibi işlemler E-İmza ile yapılabilir. E-İmzanın diğer kullanım alanları ise şu şekildedir:
-
Ticari sicil kayıt işlemlerinde (MERSİS)
-
Kurumlar arası e-posta ve e-belge iletişiminde
-
Sözleşme ve tekliflerde
-
Elektronik arşivin yasal geçerli hale getirilmesinde
-
Banka ve ödeme talimatlarında
-
Personel elektronik bordro gönderimlerinde
-
Performans, izin, fazla mesai ve masraf gibi talep ve onay formlarında kullanılabilir.
E-İmzanın Özellikleri Nelerdir?
E-İmza; Başka bir elektronik veriye (e-posta, e-belge, PDF, Powerpoint, Word, Excel vs.) eklendiğinde, bu veriyi imzalayan kişinin kimliğini doğrulama ve verinin bütünlüğünü yasal geçerli olarak garanti etme amacıyla kullanılır. Yani belgeler üzerinde yapılan herhangi bir değişiklik e-imza doğrulamasıyla tespit edilebilir. E-İmza, sahte imzayı önleyerek belgeler üzerinde herhangi bir değişiklik yapılmaksızın alıcıya aynen iletilmesini sağlar. Klasik ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir. E-İmza, bir elektronik belgenin hukuki olarak geçerli bir imza olarak kabul edilmesini sağlar. E-İmza ile imzalanan belgeler, birçok ülkede elektronik imza kanunları tarafından tanınır ve mahkemelerce kabul edilir.
E-İmza Kullanımının Faydaları Nelerdir?
-
E-İmza, kâğıt üzerinde yapılan imza işlemlerine göre çok daha hızlı ve kolay bir şekilde kullanılabilir. Belgelerin dijital ortamda imzalanması ve gönderilmesi sayesinde zaman ve kağıt tasarrufu sağlanır.
-
E-İmza, dijital olarak imzalanan belgelerin güvenilirliğini sağlar. Kimlik doğrulama ve şifreleme yöntemleriyle belgelerin değiştirilmesi veya sahtecilik girişimleri engellenir. Bu da belgelerin bütünlüğünü ve doğruluğunu garanti altına alır.
-
E-İmzalı belgeler kâğıt üzerindeki imzalarla aynı hukuki geçerliliğe sahiptir. Bu da e-İmza kullanarak yapılan işlemlerin resmi ve yasal olarak kabul edildiği anlamına gelir.
-
E-İmza maliyetleri azaltır. Elektronik ortamda işlemlerin yapılması ve belgelerin dijital olarak saklanması, uzun vadede maliyet tasarrufu sağlar.
-
E-İmza, uzaktan çalışma veya işlemlerin gerçekleştirildiği durumlarda büyük bir avantaj sağlar. Belge imzalama ve onaylama süreçlerini uzaktan yönetmek mümkün olur, bu da iş birliğini kolaylaştırır ve mesafeleri ortadan kaldırır.
Kimler E-İmza Kullanabilir?
Dijital ortamda belge imzalayan doktor, mali müşavir, muhasebeci, eczacı, avukat gibi meslek grubu mensupları elektronik imza alabilir. E-İmza alımı bireysel düzeyde olduğu gibi toplu olarak kurumsal düzeyde de yapılabilir. Kısacası “Kimler e-İmza alabilir?” sorusunun yanıtı oldukça geniş bir grubu kapsar.
EDM E-İmza Nasıl Alınır?
EDM E-İmza almak için; Nitelikli Elektronik Sertifika sahiplerinin e-imza kullanmaya başlamadan önce 5070 sayılı kanuna göre yüz yüze kimlik tespiti yapılması gerekmektedir. Türkiye genelinde yaygın Elektronik Dönüşüm Merkezlerimizi ziyaret ederek, ya da 0850 723 63 36 nolu müşteri hizmetlerimizi arayarak elektronik imzanızı yerinizde anında teslim alabilirsiniz. Diğer bir seçenek ise Noter kanalı ile yaptırabileceğiniz kimlik tespit belgenizi E-İmza için gerekli evraklarla birlikte EDM Bilişim A.Ş. adresine göndermek olacaktır.
EDM E-İmza İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?
-
Bireysel Başvuru:
-
T.C. Kimlik No’sunun yazılı olduğu kimlik veya sürücü belgesi fotokopisi
-
Nitelikli Elektronik Sertifika ‘’NES’’ başvuru formu ve ‘’NES’’ son kullanıcı taahhütnamesi.
- 6 ay içinde alınmış Ticaret Odası faaliyet belgesi ve imza sirküleri
- Kurumda, çok sayıda kullanıcı için imza talebi söz konusu olduğunda ayrıca imzalanmış ‘’Kurumsal Başvuru Sözleşmesi’’.
Diğer Blog
E-Arşiv Fatura Avantajları
Turizm Sektöründe E-Dönüşüme Gönüllü Geçiş
Sağlık Sektöründe E-Arşiv Fatura Avantajları
Perakende Sektöründe E-Arşiv Fatura Avantajları
Yılbaşı itibarıyla E- Defter uygulamasına geçişi zorunlu mükellefler
GİB 2. nüsha aktarımı ve E-Defter Saklama Yetkisi
E-Dönüşüme Geçmenin Avantajları Nelerdir?
E-BORDRO HİZMETİNİN AVANTAJLARI NELERDİR?
Hızlı ve Doğru E-Fatura Başvuru Süreci Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey
E-İmza İle İş Hayatınızın Ne Kadar Kolaylaşağı Hayallerle Sınırlı
İnteraktif Arşiv Fatura Süreci
E-Fatura Zorunluluğunda Hem Sektörel Hem Ciro Bazlı Kriterler
Ticari E-Fatura Nedir? Nasıl İptal Edilir?
Bulut Yedekleme Nedir? Şirketler İçin Önemi Nedir?
EDM Bilişim Mobil Uygulaması
Oto Galericiler İçin E-Belge Zorunluluğu ve EDM ile Geçiş Avantajları
KEP NEDİR? (Kayıtlı Elektronik Posta)
FMCG (Hızlı Tüketim Malları) Sektöründe E-Dönüşüm
E-İrsaliyeye Kimler Geçmelidir?
E-Defter & E-Defter Saklama
E-Dönüşümün Doğaya Faydası
KEP (Kayıtlı Elektronik Posta)
E-Ticaret Firmalarına 2023 de E-Fatura Geçiş Zorunluluğu
E-Biletler Gider Olarak Gösterilir mi?
E-Defter 2. Nüsha Aktarımları Nasıl Yapılır?
E-Faturada Temel Fatura mı Ticari Fatura mi Kesilmelidir?
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Nedir?
Muhasebe (Fiş) Aktarım Nedir?
E-Dönüşümle İşimizi Etkin ve Verimli Hale Getirelim, Doğamızı Koruyalım.
E-Defter ve Web Servis Yöntemi Kullanım Avantajları
Eşanlı E-Defter Gönderimi
E-Arşiv Raporlarına Eklenen Yeni Alanlar
Banka Kredisinin Muhasebeleştirilmesi
Personel Özlük Dosyası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
Gelir Gider Takip Programı
Ön Muhasebenin Genel Muhasebeden Farkı
EDM Mobil Uygulama Özellikleri
Ön Muhasebe Raporlama Programları
Karbon Ayak İzi Hayatımıza Giriyor...
E-Fatura Mobil Uygulaması
Gelir Gider Tablosu Nedir? Nasıl Hazırlanır?
Nace Kodu Nedir? Ne İşe Yarar?
2024 Personel Özlük Dosyası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
İhracaat Faturası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
İnternet Vergi Dairesi Nedir? Nasıl Kullanılır?
Kasa Hesabı Nedir? Adım ADım 100 Kasa Hesabı İşleyişi
Mali Mühür ve E-İmza Nedir? Kimler Kullanır?
Tahsilat Makbuzu Nedir? Nasıl Kesilir?
Temel ve Ticari E-Fatura Arasındaki Fark Nedir?
Pazaryerleri ve KEP Adresi Zorunluluğu
Personel Özlük Dosyası Nedir, Nasıl Hazırlanır?
NACE Kodu Nedir, Ne İşe Yarar?
Gelir Gider Tablosu Nedir Nasıl Hazırlanır?
Proforma Fatura ve Teklif
Mali Mühür ve E-İmza Nedir? Kimler Kullanır?
Kasa Hesabı Nedir? Adım Adım 100 Kasa Hesabı İşleyişi
Tahsilat Mahbuzu Nedir, Nasıl Kesilir?
Temel ve Ticari Fatura Arasındaki Farklar
Ön Muhasebe Mobil Uygulama
Kredi Kartıyla Online Tahsilat
İşletme Defteri Nedir? Kimler İşletme Defteri Tutabilir?
E-Müstahsil Makbuzu Nedir?
E-İmza Nedir ve Nerelerde Kullanılır?
E-Dönüşüm Nedir? Avantajları, Teknolojileri ve Uygulamaları
E-Bordro Nedir ve Nasıl Alınır?