Ön Muhasebenin Genel Muhasebeden Farkı
Ön muhasebe ve genel muhasebe, işletmelerin finansal kayıtlarını tutmak ve yönetmek için kullanılan iki farklı muhasebe alanıdır. İkisi de önemli işlevlere sahiptir, ancak kapsamları ve odaklandıkları alanlar bakımından farklılık gösterirler.
Ön muhasebe, işletmenin günlük finansal işlemlerinin kayıt altına alınması, izlenmesi ve yönetilmesi sürecidir. Genellikle daha operasyonel ve pratik işlerle ilgilenir.
Özellikleri ve İşlevleri:
- Fatura ve İrsaliye Takibi: Satış ve satın alma faturalarının düzenlenmesi, kaydedilmesi ve takibi.
- Kasa ve Banka İşlemleri: Günlük nakit akışlarının (kasa) ve banka hesap hareketlerinin takibi.
- Çek ve Senet İşlemleri: Çek ve senetlerin kaydedilmesi, takip edilmesi ve vadesinde tahsil edilmesi veya ödenmesi.
- Stok Takibi: Stokların giriş ve çıkışlarının kaydedilmesi, stok düzeylerinin izlenmesi.
- Cari Hesap Takibi: Müşteri ve tedarikçi hesaplarının izlenmesi, alacak ve borç durumlarının kaydedilmesi.
- Personel İşlemleri: Maaş ödemeleri, avanslar, masraflar ve diğer personel ile ilgili finansal işlemler.
Genel muhasebe, işletmenin tüm finansal işlemlerinin daha geniş bir perspektiften kaydedilmesi, raporlanması ve analiz edilmesini içerir. Genel muhasebe, işletmenin mali durumunu ve performansını yansıtan mali tabloların hazırlanmasına odaklanır.
ÖZELLİKLERİ VE İŞLEVLERİ:
Mali Tabloların Hazırlanması:
Bilanço, gelir tablosu, nakit akış tablosu gibi temel mali tabloların hazırlanması.
Mizan ve Defter Tutma:
Genel mizan, yevmiye defteri ve büyük defterin tutulması.
Dönem Sonu İşlemleri:
Dönem sonu kapanış işlemleri, amortisman hesaplamaları, gelir ve gider tahakkukları.
Vergi Beyannameleri:
KDV, gelir vergisi, kurumlar vergisi gibi vergi beyannamelerinin hazırlanması ve sunulması.
Denetim ve Uyum:
Muhasebe kayıtlarının denetlenmesi ve yasal düzenlemelere uygunluğunun sağlanması.
Finansal Analiz:
Finansal oranlar ve göstergeler kullanılarak işletmenin mali durumunun analiz edilmesi.
Diğer Blog
E-Arşiv Fatura Avantajları
Turizm Sektöründe E-Dönüşüme Gönüllü Geçiş
Sağlık Sektöründe E-Arşiv Fatura Avantajları
Perakende Sektöründe E-Arşiv Fatura Avantajları
Yılbaşı itibarıyla E- Defter uygulamasına geçişi zorunlu mükellefler
GİB 2. nüsha aktarımı ve E-Defter Saklama Yetkisi
E-Dönüşüme Geçmenin Avantajları Nelerdir?
E-BORDRO HİZMETİNİN AVANTAJLARI NELERDİR?
Hızlı ve Doğru E-Fatura Başvuru Süreci Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey
E-İmza İle İş Hayatınızın Ne Kadar Kolaylaşağı Hayallerle Sınırlı
İnteraktif Arşiv Fatura Süreci
E-Fatura Zorunluluğunda Hem Sektörel Hem Ciro Bazlı Kriterler
Ticari E-Fatura Nedir? Nasıl İptal Edilir?
Bulut Yedekleme Nedir? Şirketler İçin Önemi Nedir?
EDM Bilişim Mobil Uygulaması
Oto Galericiler İçin E-Belge Zorunluluğu ve EDM ile Geçiş Avantajları
KEP NEDİR? (Kayıtlı Elektronik Posta)
FMCG (Hızlı Tüketim Malları) Sektöründe E-Dönüşüm
E-İrsaliyeye Kimler Geçmelidir?
E-Defter & E-Defter Saklama
E-Dönüşümün Doğaya Faydası
KEP (Kayıtlı Elektronik Posta)
E-Ticaret Firmalarına 2023 de E-Fatura Geçiş Zorunluluğu
E-Biletler Gider Olarak Gösterilir mi?
E-Defter 2. Nüsha Aktarımları Nasıl Yapılır?
E-Faturada Temel Fatura mı Ticari Fatura mi Kesilmelidir?
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Nedir?
Muhasebe (Fiş) Aktarım Nedir?
E-Dönüşümle İşimizi Etkin ve Verimli Hale Getirelim, Doğamızı Koruyalım.
E-Defter ve Web Servis Yöntemi Kullanım Avantajları
Eşanlı E-Defter Gönderimi
E-Arşiv Raporlarına Eklenen Yeni Alanlar
Banka Kredisinin Muhasebeleştirilmesi
Personel Özlük Dosyası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
Gelir Gider Takip Programı
Ön Muhasebenin Genel Muhasebeden Farkı
EDM Mobil Uygulama Özellikleri
Ön Muhasebe Raporlama Programları
Karbon Ayak İzi Hayatımıza Giriyor...
E-Fatura Mobil Uygulaması
Gelir Gider Tablosu Nedir? Nasıl Hazırlanır?
Nace Kodu Nedir? Ne İşe Yarar?
2024 Personel Özlük Dosyası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
İhracaat Faturası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
İnternet Vergi Dairesi Nedir? Nasıl Kullanılır?
Kasa Hesabı Nedir? Adım ADım 100 Kasa Hesabı İşleyişi
Mali Mühür ve E-İmza Nedir? Kimler Kullanır?
Tahsilat Makbuzu Nedir? Nasıl Kesilir?
Temel ve Ticari E-Fatura Arasındaki Fark Nedir?
Pazaryerleri ve KEP Adresi Zorunluluğu
Personel Özlük Dosyası Nedir, Nasıl Hazırlanır?
NACE Kodu Nedir, Ne İşe Yarar?
Gelir Gider Tablosu Nedir Nasıl Hazırlanır?
Proforma Fatura ve Teklif
Mali Mühür ve E-İmza Nedir? Kimler Kullanır?
Kasa Hesabı Nedir? Adım Adım 100 Kasa Hesabı İşleyişi
Tahsilat Mahbuzu Nedir, Nasıl Kesilir?
Temel ve Ticari Fatura Arasındaki Farklar
Ön Muhasebe Mobil Uygulama
Kredi Kartıyla Online Tahsilat
İşletme Defteri Nedir? Kimler İşletme Defteri Tutabilir?
E-Müstahsil Makbuzu Nedir?
E-İmza Nedir ve Nerelerde Kullanılır?
E-Dönüşüm Nedir? Avantajları, Teknolojileri ve Uygulamaları
E-Bordro Nedir ve Nasıl Alınır?
E-Serbest Meslek Makbuzu Nedir?
Kayıtlı Elektronik Posta Nedir?