EYP Nedir?
Kurum ve Kuruluşlar arasındaki resmi yazışmaların kağıtsız, elektronik ortamda hızlı ve güvenli bir şekilde yapılmasını sağlamak amacıyla başlatılan E-Yazışma projesi kapsamında oluşturulan gönderiler EYP(E-yazışma Paketi) ile gerçekleşir.
Günümüzde Kamu Kurumları ve EBYS(Elektronik Belge Yönetim Sistemi) kullanan tüm kurum ve kuruluşlar ile yapılan yazışmalarda EYP( Elektronik Yazışma Paketi) ve KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) kullanımı zorunluluk haline gelmeye başladı.
Kurum ve Kuruluşların e-yazışma ortamını kullanabilmesi için KEP hesabına sahip olmaları ve aynı zamanda KEP gönderdikleri ortamdan EYP oluşturabilmeleri gerekir. KEP (Kayıtlı Elektronik Posta), e-yazışma projesi kapsamındaki iletim (gönderim) mekanizmasıdır. Kamu ile iletişim halinde olan özel şirketlerin e-yazışma ortamını kullanabilmesi için KEP hesabına sahip olmaları gerekmektedir.
Neden EYP?
Kurum ve kuruluşlar ile yapacağınız tüm yazışmalar EYP üzerinden hızlı, güvenli ve değiştirilemez bir şekilde yapılabilir. Güvenilir olması, zaman tasarrufu sağlaması ve yapılan yazışmaların değiştirilemez olması EYP’nin sağlamış olduğu en büyük avantajlardandır. Yazışmaların EYP üzerinden yapılması zaman ve maliyet tasarrufu sağlamakla birlikte, iş süreçlerindeki verimliliği de arttırır.
EYP Kullanım Alanları Nelerdir?
EYP kullanım alanları oldukça geniştir. EYP kullanım alanlarını sıralayacak olursak:
-
Adalet Bakanlığı’na ve diğer Bakanlıklara yapılacak gönderimler
-
Tüketici Mahkemeleri ile yapılan yazışmalar
-
Valilikler gibi İçişleri Bakanlığı’na bağlı birimler ile yapılan yazışmalar
-
Mahkemeler ile yapılan haciz yazışmaları
-
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile yapılan yazışmalar ve teşvik başvuruları
-
TAPU Kadastro Müdürlükleri tarafından yapılan yazışmalar
-
Gümrük Müdürlükleri ile yapılan yazışmalar
-
Hazine ve Maliye Bakanlığı yazışmaları
-
MASAK yazışmaları
-
BDDK tarafından yapılan tüm yazışmalar EYP ile sağlanır.
EYP’yi Kimler Kullanabilir?
EYP başta kamu kurum ve kuruluşları arasındaki resmi yazışmalarda kullanılmakla birlikte; Kamu – özel sektör – vatandaş arasındaki yazışmaları da mümkün kılar.
EYP Entegrasyon Zorunluluğu Var Mıdır?
“Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” 10 Haziran 2020 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanmış olup resmi yazışmalarını elektronik ortamda yapmak isteyen kamu kurum ve kuruluşlarının söz konusu Yönetmelik’te tanımlanan e-Yazışma Teknik Rehberi’ne uyumu zorunlu hale getirilmiştir.
EYP İle Kep Entegrasyonu Nasıl Gerçekleştirilir?
KEP entegrasyonunu gerçekleştirilebilmesi için öncelikle KEP hizmeti temin etmek gerekir. Kurum KEP adresi için yetkili hizmet sağlayıcılara başvuru yaptığında, kendisine ait bir KEP adresine sahip olur. Bu adres, e-posta adresine benzer bir adrestir. Kurumların yazışmalar için aldıkları KEP adresini DETSİS’e kaydetmeleri ve KEP adreslerine gönderilen doğrulama onayının yapılması gerekmektedir. Bu sayede onaylanan KEP adresi bilgilerine diğer kurumlar da DETSİS üzerinden erişebileceklerdir. Hizmet alınan KEP Hizmet sağlayıcısına ait web servisi ile EBYS’nin entegre edilmesi gerekmektedir. Bu entegrasyon ile resmi yazıların gönderilmesi ve alınması işlemleri, KEP Hizmet Sağlayıcısı aracılığıyla web servisler üzerinden otomatik olarak gerçekleştirilebilir.
Diğer Blog
E-Arşiv Fatura Avantajları
Turizm Sektöründe E-Dönüşüme Gönüllü Geçiş
Sağlık Sektöründe E-Arşiv Fatura Avantajları
Perakende Sektöründe E-Arşiv Fatura Avantajları
Yılbaşı itibarıyla E- Defter uygulamasına geçişi zorunlu mükellefler
GİB 2. nüsha aktarımı ve E-Defter Saklama Yetkisi
E-Dönüşüme Geçmenin Avantajları Nelerdir?
E-BORDRO HİZMETİNİN AVANTAJLARI NELERDİR?
Hızlı ve Doğru E-Fatura Başvuru Süreci Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey
E-İmza İle İş Hayatınızın Ne Kadar Kolaylaşağı Hayallerle Sınırlı
İnteraktif Arşiv Fatura Süreci
E-Fatura Zorunluluğunda Hem Sektörel Hem Ciro Bazlı Kriterler
Ticari E-Fatura Nedir? Nasıl İptal Edilir?
Bulut Yedekleme Nedir? Şirketler İçin Önemi Nedir?
EDM Bilişim Mobil Uygulaması
Oto Galericiler İçin E-Belge Zorunluluğu ve EDM ile Geçiş Avantajları
KEP NEDİR? (Kayıtlı Elektronik Posta)
FMCG (Hızlı Tüketim Malları) Sektöründe E-Dönüşüm
E-İrsaliyeye Kimler Geçmelidir?
E-Defter & E-Defter Saklama
E-Dönüşümün Doğaya Faydası
KEP (Kayıtlı Elektronik Posta)
E-Ticaret Firmalarına 2023 de E-Fatura Geçiş Zorunluluğu
E-Biletler Gider Olarak Gösterilir mi?
E-Defter 2. Nüsha Aktarımları Nasıl Yapılır?
E-Faturada Temel Fatura mı Ticari Fatura mi Kesilmelidir?
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Nedir?
Muhasebe (Fiş) Aktarım Nedir?
E-Dönüşümle İşimizi Etkin ve Verimli Hale Getirelim, Doğamızı Koruyalım.
E-Defter ve Web Servis Yöntemi Kullanım Avantajları
Eşanlı E-Defter Gönderimi
E-Arşiv Raporlarına Eklenen Yeni Alanlar
Banka Kredisinin Muhasebeleştirilmesi
Personel Özlük Dosyası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
Gelir Gider Takip Programı
Ön Muhasebenin Genel Muhasebeden Farkı
EDM Mobil Uygulama Özellikleri
Ön Muhasebe Raporlama Programları
Karbon Ayak İzi Hayatımıza Giriyor...
E-Fatura Mobil Uygulaması
Gelir Gider Tablosu Nedir? Nasıl Hazırlanır?
Nace Kodu Nedir? Ne İşe Yarar?
2024 Personel Özlük Dosyası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
İhracaat Faturası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
İnternet Vergi Dairesi Nedir? Nasıl Kullanılır?
Kasa Hesabı Nedir? Adım ADım 100 Kasa Hesabı İşleyişi
Mali Mühür ve E-İmza Nedir? Kimler Kullanır?
Tahsilat Makbuzu Nedir? Nasıl Kesilir?
Temel ve Ticari E-Fatura Arasındaki Fark Nedir?
Pazaryerleri ve KEP Adresi Zorunluluğu
Personel Özlük Dosyası Nedir, Nasıl Hazırlanır?
NACE Kodu Nedir, Ne İşe Yarar?
Gelir Gider Tablosu Nedir Nasıl Hazırlanır?
Proforma Fatura ve Teklif
Mali Mühür ve E-İmza Nedir? Kimler Kullanır?
Kasa Hesabı Nedir? Adım Adım 100 Kasa Hesabı İşleyişi
Tahsilat Mahbuzu Nedir, Nasıl Kesilir?
Temel ve Ticari Fatura Arasındaki Farklar
Ön Muhasebe Mobil Uygulama
Kredi Kartıyla Online Tahsilat
İşletme Defteri Nedir? Kimler İşletme Defteri Tutabilir?
E-Müstahsil Makbuzu Nedir?
E-İmza Nedir ve Nerelerde Kullanılır?
E-Dönüşüm Nedir? Avantajları, Teknolojileri ve Uygulamaları
E-Bordro Nedir ve Nasıl Alınır?
E-Serbest Meslek Makbuzu Nedir?
Kayıtlı Elektronik Posta Nedir?
İnteraktif E-Arşiv Fatura Nedir?
2025 Yılında E-İrsaliye Zorunluluğu: İnşaat Sektöründe Dijital Dönüşüm Başlıyor
1 Milyon Mükellefe E-Defter´e Geçiş Zorunluluğu
E-Arşiv Fatura Nedir? Nasıl Başvurulur?
Elektronik İrsaliye Nedir? Avantajları Nedir?